PROJEKT „Naše město“
Celodenní projekt zabývající se prohlídkou města Vimperk je určen žákům 6. tříd, souvisí s probíraným tématem o naší obci v rámci hodin občanské výchovy.
datum: 29. května 2007
organizaci zajistili: zást. řed. školy pí Mgr. Dana Toušlová, pí uč. Mgr. Zuzana Jandová
Cíl projektu:
1. seznámení žáků 6. tříd s historickými památkami ve městě
2. seznámení se z významnými osobnostmi města
3. orientace žáků po městě
4. seznámení se s městským úřadem
5. seznámení se s hlavními představiteli města
6. seznámení se s jednotlivými odbory MěÚ a jejich činností
7. uplatňování zásad společenského chování
8. umět se správně pohybovat po městě – přecházení, dodržování zásad bezpečnosti
9. uplatňování správné komunikace – dvojice žáků má připraveny informace o jednotlivých kulturních památkách
Časový harmonogram:
8.30 – návštěva vimperské radnice, seznámení s Mě úřadem, představiteli města, zhlédnutí filmu o Vimperku
9.30 – návštěva Informačního centra
10.00 – návštěva staré radnice – Odbor školství, kultury a cest. ruchu – rozhovor s p. PhDr. Benešem
10.30 – prohlídka kostela Navštívení Panny Marie
11.00 – Zámek – muzeum
12.00 – kostel sv. Bartoloměje, kaple 14 pomocníků
12.30 – návrat do školy – oběd
Úkoly pro žáky:
1. všichni žáci si připraví ve dvojicích informace o jednotlivých historických památkách
2. Jak se jmenuje starostka města?
3. Jak se jmenuje místostarosta?
4. Kolik členů má Rada města?
5. Kolik členů má Zastupitelstvo města?
6. Jaké odbory jsou na MěÜ
7. O co se stará Odbor školství, kultury a cestovních ruchu, kdo je jeho vedoucím?
8. Vypiš všechny historické památky, které jsi během exkurze viděl.
Zhodnocení projektu:
a) organizátory projektu
b) žáky 6. tříd – anketa
c) některými účastníky projektu
Prezentace projektu: www. stránky , školní časopis, koláž z uskutečněné akce
Anketa pro žáky: vyhodnocení třída 6. A
1. Líbila se ti exkurze po Vimperku? Ano – Ne
Všem žákům se exkurze líbila, všichni odpověděli ano.
2. Získal jsi nové poznatky? Ano – Ne
Všichni žáci odpověděli ano.
3. Co se ti na akci nejvíce líbilo?
Většině žáků se líbila prohlídka muzea na zámku a návštěva městského úřadu, jednomu se líbily srubové domy, dva byli rádi, že nejsou ve škole a jednomu, že byl i na zmrzlině.
4. V čem vidíš přínos akce?
Všichni žáci vidí přínos akce v tom, že se hodně nového naučili, poznali historické památky ve Vimperku a seznámili se s městským úřadem, jeho funkcí a členy.
5. Která z kulturních památek tě nejvíc zaujala?
Památka, která děti nejvíce zaujala, byl zámek s muzeem. Ale i ostatní historické
stavby nezůstaly bez povšimnutí.
6. Co tě zaujalo na městském úřadě?
Nejčastější odpovědí byla obřadní místnost. Dále možnost rozhovoru se zastupiteli, nová vlajka města, kancelář paní starostky, výroba pasů nebo projekt na domečky v Hrabicích.
7. Jaké vidíš nedostatky této akce?
Vzhledem k tomu, že se všem exkurze líbala, většina dětí žádné nedostatky neshledává. Jen někteří kritizovali, že to byla daleká a úmorná cesta do kopce, že bylo málo času, mohla být větší zábava, ale objevila se i kritika rozjívenosti některých spolužáků.
8. Celkové hodnocení projektu:
Ukázky, jak se děti vyjadřovaly k celkovému hodnocení:
Velmi dobrý nápad Dobré, málo času
Perfektní Výborné
Známka 1! Velmi hezké
Moc/ Docela/ Velmi se mi to líbilo Hukot!
Velmi dobré, spoustu zážitků
OK. Přínos pro všechny. Možnost vidět památky naživo. Líbilo se mi to!
Myslím, že tohle mluví za vše…
Hodnocení třídy 6. A
Ráda bych poděkovala všem žákům třídy VI. A za jejich spolupráci, bez které by nebylo možné tento projekt zrealizovat. Jejich připravené referáty, ochota plnit zadané úkoly, schopnost komunikovat se zastupiteli města, a když k tomu všemu přičtu ještě uvědomění si, jak se chovat na veřejnosti, to přeci stojí za „VELKOU POCHVALU“!
Mgr. Zuzana Jandová
Anketa pro žáky: vyhodnocení třída 6. B – účast 19 žáků
1. Líbila se ti exkurze po Vimperku? Ano – ne
všichni žáci odpověděli ano
2. Získal jsi nové poznatky? Ano – ne
všichni žáci odpověděli ano
3. Co se ti na akci nejvíce líbilo?
Městský úřad 3x, jak měli všichni připravené povídání, muzeum 4x, Křížová cesta 4x, zvonice, Haselburg, že jsme se nemuseli učit
4. V čem vidíš přínos akce?
Nové poznatky –10x
Viděl jsem nové věci, nová místa – 3x
Jsme chytřejší – 3x
Nový zážitek
Nová místa
Dozvěděli jsme se více o složitosti funkce města
5. Která z kulturních památek tě nejvíce zaujala?
Zámek – 4x
Křížová cesta – 4x
Muzeum – 5x
Výstava samurajských mečů, výstava o mužích,
Kašny na náměstí
Radnice
Kaple 14 pomocníků
Socha sv. Anny
Náměstí Svobody
6. Co tě zaujalo na městském úřadě?
Městská vlajka – 6x
Povídání o Mě úřadu
Pan místostarosta a jeho povídání – 5x
Že jsme viděli, jak se dělají pasy a jak vypadají nové pasy
Že nezrušili městské koupaliště – 3x
Mně se líbilo všechno
7. Jaké vidíš nedostatky této akce?
Většina žáků odpověděla , že žádné
Spoustu toho jsem už viděla
Mohli jsme se kouknout na Mě policii
Na některých místech jsme mohli být déle
Ošklivé počasí
8. Celkové hodnocení projektu:
Líbilo se mi to –6x
Všichni to měli připravené a všem bych dal 1
Velmi dobré – 4x
Moc se mi to líbilo a určitě bych to zopakovala 5x
Vše bylo velmi krásné – 2x
100%
Líbilo se mi to na 85 %
Hodnocení třídy 6. B
Chtěla bych všem žákům této třídy poděkovat za vzorné chování v průběhu celého dopoledne, za ochotu jak naslouchat, tak se aktivně zapojovat do jednotlivých aktivit, za to, že se projevovali všichni tak, že je kultura nejenom zajímá, ale že se jako kulturní lidé umějí také projevovat.
Mgr. Dana Toušlová
Hodnocení projektu Naše město
Všechny stanovené cíle byly splněny , časový harmonogram byl dodržen
Průběh akce:
Žáci 6. tříd se v průběhu dne seznámili s historickými památkami ve Vimperku, ke každému z navštívených míst měli připraveny referáty a informovali své spolužáky o zajímavostech jednotlivých historických památek.
Součástí projektu byla návštěva radnice, kde se nás ochotně ujala paní Ing. Jana Schererová, která nás seznámila s organizační strukturou městského úřadu, sdělila žákům, o co všechno se na radnici starají a co občanům zajišťují. Prohlédli jsme si také obřadní síň, kde jsme viděli novou městskou vlajku. Zajímavé pro děti bylo, jak vypadá nový pas a jakým způsobem se zajišťuje. Návštěvu na radnici zpestřilo také to, že se dětem přišel představit pan místostarosta Ing. Bohumil Petrášek, který žákům sdělil, co nového se pro děti ve Vimperku chystá a potěšil nás zprávou, že městské koupaliště bude v provozu.
Dále jsme se žáky navštívili Odbor školství, kultury a cestovního ruchu. Zde nás slečna Eva Nikodemová seznámila s činností tohoto odboru, pan Plánek pohovořil se žáky o ochraně kulturních památek. Součástí této exkurze byla také návštěva Informačího centra.
Chtěla bych touto cestou poděkovat za velmi milý a vstřícný přístup a ochotu všech, na které jsme se obrátila. Zvláště děkuji paní Ing. Janě Schererové, panu Ing. Petráškovi, slečně E. Nikodemové a p. J. Plánkovi za velmi zajímavé informace, které dětem rozšířily poznatky o městě a městském úřadu.
Součástí celodenního putování po Vimperku byla také návštěva městského muzea, kde jsme měli možnost zhlédnout nové zajímavé expozice samurajských mečů a výstavu I muži mají své. Obě nové výstavy nás velmi zaujaly.
Podle ankety, kterou žáci po návratu do školy vyplnili, je patrné, že tento den splnil svůj účel. Žáci si odnesli domů spoustu zajímavostí, spoustu nových informací, poznali nová místa a všimli jsme si památek, kolem nichž třeba denně procházíme a nevěnujeme jim žádnou pozornost.
Mgr. Dana Toušlová , Mgr. Zuzana Jandová