Speciální pedagog – Mgr. Martina Bačíková
Kontaktní údaje:
Telefonní kontakt: 607 806 312
Konzultační hodiny: čtvrtek – Pražská 167 (budova park) 14.30 – 15.30 h
E-mail: vondma03@seznam.cz
Speciální pedagog zajišťuje následující činnosti:
- provádí vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvence, trvání intervenčních činností)
- provádí zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální či skupinové práce se žákem či žáky (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační)
- spolupracuje na vytváření IVP a PLPP s třídním učitelem, ostatními pedagogickými pracovníky, s vedením školy, s rodiči, se žákem samotným a poradenskými zařízeními (PPP, SPC, SVP)
- průběžně vyhodnocuje účinnost navržených opatření a realizuje úpravy
- provádí úpravy školního prostředí, zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály
- zabezpečuje speciálně pedagogické poradenské konzultace a služby pro žáky, rodiče a pedagogy
- spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi ve prospěch žáka se SVP
- v rámci metodické činnosti navrhuje metody a formy práce s žáky, pomáhá pedagogům při jejich zavádění do výuky, provádí instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů
- spoluvytváří Školní poradenské pracoviště, spolupracuje se všemi jeho odbornými pracovníky, pedagogickými pracovníky a školními asistenty
- spolupracuje s ostatními členy odborného projektového týmu na jednotlivých úkolech klíčových aktivit – dle potřeby vyplývající z realizace projektu (viz průběžné porady, odborná setkání pracovníků ŠPP)
- komunikuje s odborným týmem projektu
- podporuje inkluzivní školní klima
- pomáhá zákonným zástupcům žáků a jejich dětem se vzdělávacími potížemi
- spolupracuje s pedagogy při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
- diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb (shromažďuje údaje o žákovi vzhledem k potenciální diagnostice SVP)
- odborné vedení rodičů při následné práci s dítětem v domácím prostředí