Svět práce – nový předmět v rámci školního vzdělávacího programu je vyučován v 8. a 9. třídách ve dvouhodinových blocích jedenkrát za 14 dní. Žákům jsou poskytovány důležité informace ze sféry výkonu práce, které mají velký význam při odpovědném rozhodování o profesním zaměření. Vedeme žáky k vyhledávání informací o různých typech povolání a na základě toho činit závažná rozhodnutí.
Pro žáky jsou organizovány exkurze na burzy středních škol i do škol samotných. A tak v pátek 2. 10. 2009 vyjely dva autobusy do Českých Budějovic na burzu středních škol Vzdělání a řemeslo.
1. Co tě překvapilo na burze Vzdělání a řemeslo?
- Hned na první pohled mě překvapila rozloha umístění této akce. (Linda) Množství stánků, škol a lidí. (Anna)
- Že tam byly školy ze všech míst vČR. (Simona)
- Plnost výstaviště a pestrost připravených stanovišť. Výrobky učňů, prospekty středních škol, ale i to, že tam byly i atrakce a stánky sobčerstvením. (Barbora)
- Spousta oborů, o kterých jsem ještě nikdy neslyšel. (Tomáš) A také, že tam byla i škola, na kterou jsem původně chtěla jít. (Jitka)
- Překvapilo mě, že existuje střední škola se zaměřením na leteckého mechanika a leteckou techniku. (Jára)
- Překvapily mě výrobky, které dokázali zhotovit už studenti prvního ročníku SOŠ. Robot, který se pohyboval rovně a asi 10 cm před překážkou změnil směr a pokračoval dál. A pak nádherná maketa středověké zbraně skřesacím zámkem, bohatá na ozdoby jak soustružené, tak i rytecké. (Pepa)
- Že nám tam dávali i letáky na vzdělávání vzahraničí. (Petra)
2. Jaký obor (škola) tě zaujal?
- Zaujala mě tam SOŠ automobilní a technická, která vystavila auta sčástečně odstraněnou kapotu a vnějšími plechy, takže bylo vidět, co je pod nimi uloženo. Zaujal mě i obor autotronik či lakýrník. (Vašek)
- Oprava zemědělských strojů, protože si myslím, že se uplatním. (Ota)
- Celkem mě zaujaly tři školy. Střední škola se zaměřením na letectví, ale je škoda, že je až vPraze. Potom škola vNáměšti nad Oslavou – zaměření na počítačovou a robotickou techniku. Zástupce školy nám pověděl vše, co se tam dělá a co škola obnáší. Zajímavá byla i puškařská škola. (Jára)
- Zaujala mě Rybářská škola ve Vodňanech. Jsem totiž vášnivý rybář. Ale musím mít dobrý prospěch. (Tomáš)
- Zaujala mě škola vRakousku, ale výuka je tam vněmčině. (Anna)
3. Ptal jsi se zástupců středních škol?
- Ptal jsem se na obor umělecký kovář. Školu zastupoval můj kamarád. Řekl mi, že škola je supr, ale intr je horší. (Pepa)
- Nikoho jsem se neptal, protože vše co mě zajímalo je možné se dočíst vletácích. (Honza)
- Ptal jsem se na den otevřených dveří. (Vašek)
4. Byla exkurze pro tebe přínosem?
- Ano, protože jsem se dozvěděl mnoho věcí, které mě zajímaly, ale i ty, které byly zajímavé samy o sobě. (Honza)
- Ano, poznal jsem nové školy a poučil se, jak to tam chodí. (Tomáš)
- Rozhodně ano. Poznal jsem spoustu povolání, která bych jinak neznal. (Pepa)
- Ano. Zjistila jsem, že učebních oborů je mnohem víc, než jsem si myslela. Např. opravář hudebních nástrojů…. A byla to i zábava. (Linda)
- Exkurze mi dala to, že jsem se mohl podívat, na jakou školu bych tak mohl jít. (Vojta)
- Určitě. Zjistila jsem, že nemusím na školu až do Prahy, je totiž i ve Vodňanech. (Šarlota)
- Určitě ano. Poznala jsem nová řemesla, ale také jsem si zkusila různé soutěže a hry. A budu se na ni těšit i příští rok. (Anna)
- Ano. Jsem ráda, že nám něco takového škola umožnila. A že jsem našla alespoň jeden obor, který bych chtěla dělat. (Jitka)
Mgr. Věra Ettlerová a žáci VIII. A