AKTUALITY

3. A domácí příprava od 18. 4. 2020

  1. A

 

Český jazyk

 

– příslovce – video https://www.youtube.com/watch?v=ZKWnZbJs2Yk

 

– UČ 136/1; 137/!Pamatujte si:, 2, 3, 4 – projít ústně

– PS 41/11

– slovní druhy můžete procvičovat zde:  https://www.umimecesky.cz/rozbory-urcovani-slovnich-druhu-ve-vetach-1-uroven/313

 

– procvičovat vyjmenovaná slova on-line

– Písanka str. 17, 20

– číst knihu dle vlastního výběru

 

 

Matematika

– UČ str. 10 – 14 – projít ústně

– slovní úloha UČ 14/35 – písemně na papír, foto/scan mi prosím pošlete nejpozději do 24. 4.

 

– Početník str. 21 – 2. a 3. sloupeček

– Početník str. 22 – 2. a 3. sloupeček

 

– další možnost procvičování zde: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=39.+D%C4%9Blen%C3%AD+se+zbytkem#selid

… a zde https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=39.+D%C4%9Blen%C3%AD+se+zbytkem&topic=07.+D%C4%9Blen%C3%AD+%C4%8D%C3%ADslem+5+-+p%C5%99%C3%ADklady+typu%3A+27+%3A+5+%3D+%3F+zb.+%3F#selid

 

– hrát karty, pexeso, deskové hry

– dobrovolně pro šikovné počtáře – UČ 61/1

(pokud si s oříškem poradíte, pošlete mi vaše řešení :))

 

 Anglický jazyk 

– UČ str. 44 (v druhém cvičení – poslechu – děti rozhodují, co je na starém zámku a co v moderním domě)

– PS str. 56 (řešení: 1B, 2A, 3A, 4B, 5A, 6B)

 

– UČ str. 45

Překlad:

Ahoj znova!

Děkuji ti za tvůj email.

To jsem já a můj pokoj/ložnice. Je tam

červená palanda, červený knihovnička a

červená a bílá skříňka. Mám rád červenou!

Je tam stůl pod palandou

a je tam glóbus na skříňce.
Co je v tvém pokoji?

Pošli mi email brzy!

Greg

  1. Kde je Greg?
  2. Jakou barvu má Gregova postel?
  3. Máš palandu?
  4. Je v Gregově pokoji knihovnička?
  5. Kde je stůl?
  6. Kde je glóbus?

 

– PS str. 57 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 24. 4.

 

Člověk a jeho svět

 

– UČ str. 53, 54, 55 – přečíst

Výpisky

Houby

Nepatří mezi rostliny ani živočichy, neobsahují zeleň listovou, rozmnožují se výtrusy.

Části hub: klobouk, prstenec, třeň, pochva, podhoubí

 

Živočichové   

Společné znaky

  1. Dýchají – plícemi /savci, ptáci, plazi/

_žábrami / ryby/

  • dýchají kyslík a vydechují oxid uhličitý
  1. Přijímají potravu a vodu – býložravci – živí se rostlinnou potravou

masožravci – živí se masem

všežravci – rostlinná i živočišná potrava

Potravní řetězec – příklad – žížala – krtek – sova

obilí – myš – zmije – čáp

  1. Vylučují – trus, moč, pot
  2. Rozmnožují se – kladou vajíčka, rodí živá mláďata
  3. Pohybují se
  4. Reagují na změny teploty – letní spánek, zimní spánek, stav strnulosti, změna srsti

 

Třídění živočichů – obratlovci

              bezobratlí

Obratlovci

Mají kostru, páteř z obratlů

Dělení: 1. savci – rodí živá mláďata, sají mateřské mléko – příklad kůň, zebra, králík

  1. obojživelníci – žáby, mloci, čolci, žijí ve vodě i na souši

– vývoj : vajíčko – pulec – žába

– plazi – tělo kryté šupinami – hadi, želvy, ještěrky, krokodýli

  1. ryby – žijí ve vodě, dýchají žábrami, tělo kryté šupinami

tělo – hlava- trup – ocas- ploutve

zástupci: kapr obecný, okoun říční, pstruh, losos

  1. ptáci – kostra je oporou těla, mají zobák, tělo kryté peřím, přední končetiny mají

přeměněny v křídla

Mláďata – nekrmivá , např.husa

krmivá – rodí se holá bez peří

 

Bezobratlí – hmyz

Tělo – hlava – hruď – zadeček, na hlavě tykadla – slouží k čichu a hmatu, 3 páry nohou, 2 páry křídel

Vývoj – vajíčko – larva – kukla – dospělec

Vývoj motýla – vajíčko – housenka – kukla – dospělec

Užitečný hmyz např. včela – opyluje rostliny, dává med, vosk

 

Živočichové a člověk

Zvířata domácí  – hospodářská zvířata – slouží k užitku člověka

  • domácí mazlíčci – pro radost

Zvířata volně žijící – žijí ve volné přírodě, člověk je také může vidět v zoologické zahradě

Chránění živočichové

Ropucha krátkonohá, želva bahenní, užovka stromová, netopýr pobřežní, bobr evropský, sysel obecný, medvěd hnědý, los evropský