- A
Český jazyk
– příslovce – video https://www.youtube.com/watch?v=ZKWnZbJs2Yk
– UČ 136/1; 137/!Pamatujte si:, 2, 3, 4 – projít ústně
– PS 41/11
– slovní druhy můžete procvičovat zde: https://www.umimecesky.cz/rozbory-urcovani-slovnich-druhu-ve-vetach-1-uroven/313
– procvičovat vyjmenovaná slova on-line
– Písanka str. 17, 20
– číst knihu dle vlastního výběru
Matematika
– UČ str. 10 – 14 – projít ústně
– slovní úloha UČ 14/35 – písemně na papír, foto/scan mi prosím pošlete nejpozději do 24. 4.
– Početník str. 21 – 2. a 3. sloupeček
– Početník str. 22 – 2. a 3. sloupeček
– další možnost procvičování zde: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=39.+D%C4%9Blen%C3%AD+se+zbytkem#selid
– hrát karty, pexeso, deskové hry
– dobrovolně pro šikovné počtáře – UČ 61/1
(pokud si s oříškem poradíte, pošlete mi vaše řešení :))
Anglický jazyk
– UČ str. 44 (v druhém cvičení – poslechu – děti rozhodují, co je na starém zámku a co v moderním domě)
– PS str. 56 (řešení: 1B, 2A, 3A, 4B, 5A, 6B)
– UČ str. 45
Překlad:
Ahoj znova!
Děkuji ti za tvůj email.
To jsem já a můj pokoj/ložnice. Je tam
červená palanda, červený knihovnička a
červená a bílá skříňka. Mám rád červenou!
Je tam stůl pod palandou
a je tam glóbus na skříňce.
Co je v tvém pokoji?
Pošli mi email brzy!
Greg
- Kde je Greg?
- Jakou barvu má Gregova postel?
- Máš palandu?
- Je v Gregově pokoji knihovnička?
- Kde je stůl?
- Kde je glóbus?
– PS str. 57 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 24. 4.
Člověk a jeho svět
– UČ str. 53, 54, 55 – přečíst
Výpisky
Houby
Nepatří mezi rostliny ani živočichy, neobsahují zeleň listovou, rozmnožují se výtrusy.
Části hub: klobouk, prstenec, třeň, pochva, podhoubí
Živočichové
Společné znaky
- Dýchají – plícemi /savci, ptáci, plazi/
_žábrami / ryby/
- dýchají kyslík a vydechují oxid uhličitý
- Přijímají potravu a vodu – býložravci – živí se rostlinnou potravou
masožravci – živí se masem
všežravci – rostlinná i živočišná potrava
Potravní řetězec – příklad – žížala – krtek – sova
obilí – myš – zmije – čáp
- Vylučují – trus, moč, pot
- Rozmnožují se – kladou vajíčka, rodí živá mláďata
- Pohybují se
- Reagují na změny teploty – letní spánek, zimní spánek, stav strnulosti, změna srsti
Třídění živočichů – obratlovci
bezobratlí
Obratlovci
Mají kostru, páteř z obratlů
Dělení: 1. savci – rodí živá mláďata, sají mateřské mléko – příklad kůň, zebra, králík
- obojživelníci – žáby, mloci, čolci, žijí ve vodě i na souši
– vývoj : vajíčko – pulec – žába
– plazi – tělo kryté šupinami – hadi, želvy, ještěrky, krokodýli
- ryby – žijí ve vodě, dýchají žábrami, tělo kryté šupinami
tělo – hlava- trup – ocas- ploutve
zástupci: kapr obecný, okoun říční, pstruh, losos
- ptáci – kostra je oporou těla, mají zobák, tělo kryté peřím, přední končetiny mají
přeměněny v křídla
Mláďata – nekrmivá , např.husa
krmivá – rodí se holá bez peří
Bezobratlí – hmyz
Tělo – hlava – hruď – zadeček, na hlavě tykadla – slouží k čichu a hmatu, 3 páry nohou, 2 páry křídel
Vývoj – vajíčko – larva – kukla – dospělec
Vývoj motýla – vajíčko – housenka – kukla – dospělec
Užitečný hmyz např. včela – opyluje rostliny, dává med, vosk
Živočichové a člověk
Zvířata domácí – hospodářská zvířata – slouží k užitku člověka
- domácí mazlíčci – pro radost
Zvířata volně žijící – žijí ve volné přírodě, člověk je také může vidět v zoologické zahradě
Chránění živočichové
Ropucha krátkonohá, želva bahenní, užovka stromová, netopýr pobřežní, bobr evropský, sysel obecný, medvěd hnědý, los evropský