AKTUALITY

3. A domácí příprava na 14 dní od 2. 5. 2020

  1. A

 Český jazyk

– předložky a spojky – video https://www.youtube.com/watch?v=WVjpkf4zo80

– částice – video https://www.youtube.com/watch?v=z-xrQUvewTg

– citoslovce – video https://www.youtube.com/watch?v=fwN8HDRx9kY

 

– UČ 141/1 a 143/!Pamatujte si – projít ústně

– UČ 144/1, !Pamatujte si a 145/2 – projít ústně

– UČ 146/1 a 147/!Pamatujte si – projít ústně

– UČ str. 148, 156, 157 – projít ústně

 

– PS 39/5
– PS 42/12, 13

 

– slovní druhy můžete procvičovat zde: https://www.umimecesky.cz/rozbory-slovni-druhy-pavouci-1-uroven/1439

– a zde: https://www.umimecesky.cz/rozbory-pan-prstenu-urcovani-slovnich-druhu-uroven-1/481

 

– procvičovat vyjmenovaná slova on-line, např. zde: https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-mix

 

– Písanka str. 21, 22

 

– Čítanka str. 138 – 145

– číst svou knihu

 

 

Matematika

 

– Násobení násobků deseti – video https://www.youtube.com/watch?v=_XVK5ZnC0eE

 

– UČ (3. díl) str. 19, 20, 22, 23 – projít ústně

 

– Početník str. 24 – 1. a 2. sloupeček

– Početník str. 11 – dodělat

– Početník str. 12 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 7. 5.

– Početník str. 25

– Početník str. 26 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 15. 5.

 

– hrát karty, pexeso, deskové hry

 

– dobrovolně pro šikovné počtáře:
1. V sadu sklidili v pátek 98 kg broskví, v sobotu o 42 kg více než v pátek a v neděli o 15 kg méně než v sobotu. Kolik kg broskví sklidili v sadu od pátku do neděle?

  1. Turista cestoval autobusem a vlakem. Za jízdenku na autobus zaplatil 24 korun, za jízdenku na vlak třikrát méně. Kolik korun zaplatil turista za obě jízdenky dohromady?

Pokud se do této úlohy pustíš, pošli mi scan/foto svého řešení :).

 


Anglický jazyk

 

– PS str. 98 Úkol 1 – vybarvi a domaluj obrázek domu podle textu, scan/foto tohoto cvičení mi prosím pošlete nejpozději do 7. 5.

 

– UČ 48
Překlad:

Žena a pes

čekají na autobusové zastávce.

Žena a pes

čekají na autobusové zastávce.

 

Chlapec a dítě

čekají na autobusové zastávce.

Chlapec a dítě

a žena a pes

čekají na autobusové zastávce.

 

Muž a dívka

čekají na autobusové zastávce.

Muž a dívka

a chlapec a dítě

a žena a pes

čekají na autobusové zastávce

 

– píseň můžete poslouchat zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_07/singalong_unit07song?cc=cz&selLanguage=cs

 

– slovní zásobu procvičujte zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_07/picturedictionary_07_01?cc=cz&selLanguage=cs

 

– doporučuji si připomenout slovní zásobu i předchozích lekcí: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/picturedictionary_01/?cc=cz&selLanguage=cs

 

– PS str. 62/2 (Řešení: 1. a woman 2. a man 3. a baby 4. a boy 5. a dog 6. a girl)

 

– UČ 49
Překlad:

  1. Teď, kde je moje kamarádka Pam?
  2. Je to Pam? – Ne, Pam má dlouhé hnědé vlasy.
  3. Podívej, ona má dlouhé hnědé vlasy. – Pšš Jacku! On je muž!
  4. Ona má dlouhé vlasy! – Ano, ona má dlouhé černé vlasy. Pam má dlouhé hnědé vlasy.
  5. Ona má dlouhé hnědé vlasy! – Nebuď hloupý, Jacku!
  6. Ahoj, Pam! Líbí se mi tvoje vlasy! – Děkuji ti!
  7. Ale ona má krátké blonďaté vlasy!

 

– příběh si můžete poslechnout zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/stories_01/story_07?cc=cz&selLanguage=cs

 

– Zápis do sešitu English

On má = He´s got (He has got)

Ona má = She´s got (She has got)

 

– PS str. 63/2 (Řešení: zakroužkováno 2. She´s, blond, 3. He´s, short, 4. She´s, short, 5. He´s, blond, 6. She´s, long)

–  PS 64 (Řešení: 1. She´s got long hair. 2. He´s got long hair. 3. I like long hair. – Here you are, Quizzy! 4. Now I´ve got long hair!)

 

 

Člověk a jeho svět

 

– učebnice str. 58, 59 – Rovnováha v přírodě (přečíst, prohlédnout obrázky)

 

Zápis do sešitu:

Rovnováha v přírodě

Živé a neživé přírodniny spolu v přírodě vytvářejí společenstva. Společně zde žijí a navzájem se přírodniny potřebují.

Například společenstva:    na louce

                                             na poli

                                             u vody

                                             v lese

                                             v horách

                                             v parku

                                             v zahradě

Jedním z hlavních znaků propojení je získávání potravy. Rostliny a živočichové se jinými rostlinami a živočichy živí. Vytvářejí potravinové řetězce: např. oříšky sní veverka, veverku sní liška, lišku zastřelí myslivec.

Dále potřebují dostatek tepla a světla.

Úkol do sešitu

Napiš 4 společenstva ze str. 58, 59 a napiš podle obrázku ke každému 5 přírodnin, které tam patří.