AKTUALITY

3. A domácí příprava na 14 dní od 16. 5. 2020

  1. A

 

Český jazyk

 

Číslo podstatných jmen:

– UČ 158/1, 159/2, 3 – projít ústně

– PS 43/1, 45/4

 

Rod podstatných jmen:

– UČ 159/; 160/!Pamatujte si:; 161/4, 5 – projít ústně

– PS 44/2, 3

– PS 45/5, 6 – scan/foto těchto cvičení mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.

 

– Písanka str. 23, 24 – scan/foto těchto stran písanky mi prosím pošlete nejpozději do 22. 5.

– Písanka str. 25

 

– opakovat pamětné vyjmenování řady vyjmenovaných slov po B, procvičovat on-line např. zde https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-b

 

– opakovat pamětné vyjmenování řady vyjmenovaných slov po L, procvičovat on-line např. zde https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-l

 

– Čítanka str. 146 – 155 (jako dobrovolný úkol mi můžete poslat obrázek podle zadání ze str. 151/2)

– číst svou knihu

 

 

Matematika

 

– UČ (3. díl) str. 25, 26, 27, 28, 29 – projít ústně

 

– Početník str. 24 – 3. a 4. sloupeček

– Početník str. 13

– Početník str. 14 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 22. 5.

– Početník str. 16

– Početník str. 17 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.

 

– dobrovolně pro šikovné počtáře:
1. V kině je 25 řad po 18 sedadlech. Kolik korun vybrala pokladní, když bylo vyprodáno? Vstupenky do 1. – 8. řady byly po 6 korunách, do 9. – 13. řady po 10 korunách, do 14. – 25. řady po 12 korunách. Můžeš počítat na kalkulačce.

  1. Myslím si číslo. Odečtu od něho 5 a výsledek vynásobím třemi. Vyjde mi výsledek 12. Které číslo jsem si myslela?
  2. Vašek a Filip chodí do jedné třídy. Při hodině TV se chlapci postavili do řady podle velikost. Za Vaškem stálo 8 chlapců. Jedním z nich byl Filip. Před Filipem stálo také 8 chlapců. Mezi Filipem a Vaškem stálo 5 chlapců. Kolik chlapců stálo celkem v řadě?

(Pokud se do této úlohy pustíš, pošli mi scan/foto svého řešení :).

 


Anglický jazyk

 

– UČ 50
Překlad:

Vysocí a nízcí, vysocí a nízcí, všichni jsou venku na ulici!

Tlustí a hubení, tlustí a hubení, všichni jsou venku na ulici!

Staří a mladí, staří a mladí, všichni jsou venku na ulici!

Všichni jsou venku na ranním slunci. Všichni jsou venku na ulici!

 

– píseň si můžete poslechnout zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_07/singalong_unit07song2?cc=cz&selLanguage=cs

 

– Zápis do sešitu English (ze zadní strany – slovníček)

tall – vysoký

short – nízký

fat – tlustý

thin – hubený

old – starý

young – mladý

 

– PS 65/2 (Řešení: 1. old, 2. tall, 3. fat, 4. short, 5. thin, 6. young)

 

– UČ 51

Překlad:

– On je chlapec. On je vysoký a on má hnědé vlasy.

            – Chlapec… a on je vysoký, a on má hnědé vlasy.

– Ano.

            – Já vím. Číslo 4.

– To je pravda – teď jsi na řadě!

 

– Zápis do sešitu English (zepředu)

he´s (he is) – on je

he´s got (he has got) – on má

she´s (she is) – ona je

she´s got (she has got) – ona má

Popsat podle UČ 51 postavičky v prvním řádku (chlapec/dívka, výška, barva vlasů):

  1. She´s a girl. She´s tall. She´s got blond hair.
  2. She´s a girl. She´s short. She´s got black hair.
  3. He´s a boy. He´s short. He´s got brown hair.
  4. He´s a boy. He´s tall. He´s got brown hair.

 

– PS 66/2 (Řešení: Number 1: He´s tall and fat. He´s got long black hair. Number 2: She´s short and thin. She´s got short blond hair.)

 

– UČ 52
Překlad:

  1. Dívka na tomto obrázku má malou černou opičku.
    2. Toto je obrázek dívky a jejího poníka. Dívka se jmenuje Emily.
    3. Dívka na tomto obrázku je dcera umělce (malíře).
    4. Tato dívka se jmenuje Julie a je jí devět let.

Poslech: podle popisu poznat, o kterém obrázku se mluví (řešení: obr. 2, obr. 1, obr. 4, obr. 3)

 

– PS 67
Řešení: By (doplň své jméno) – Od …

This is a picture of a boy and his pet. – To je obrázek chlapce a jeho mazlíčka.
The boy is called Greg. He´s got – Chlapec se jmenuje Greg. On má
short black hair and glasses. – krátké černé vlasy a brýle.
The dog is white and brown.
Pes je bílý a hnědý.
(Toto není jediné správné řešení, je jich možných více.)

– UČ 53 Překlad:
Ahoj zase!

Toto je obrázek mě a mých kamarádů,

Dana a Archieho. Dan je vysoký. On má černé
vlasy a on má modré oči. Archie je
malý. On má blonďaté vlasy a on má
brýle. Vidíš Archieho? Je srandovní!

A co tvoji přátelé?

Pošli mi brzy email!

Greg

Kdo je Dan? Kdo je Archie?

 

– PS 68 – nakresli své dva kamarády/kamarádky a napiš o nich Gregovi email – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.

 

 

Člověk a jeho svět

 

– Chráníme přírodu – strana 60 – Kalendář kamaráda přírody – prohlédnout, přečíst a napsat do sešitu: Co můžeš udělat ty pro přírodu.

Přečíst a prohlédnout v učebnici stranu 61 a 62 – Odpad

 

Zápis do sešitu:

Chráníme přírodu

Co je odpad?

Odpad pochází z živé i neživé přírody a může se někdy navrátit zpět. Působení povětrnostních podmínek se časem rozpadne a obohatí půdu o živiny. Některé odpady mohou sloužit jako suroviny pro další výrobu – úlomky skla, kovu, papír / druhotně používaný papír je recyklovaný/.

Důležité je proto odpad třídit a odkládat do určených kontejnerů.

Škodlivý odpad je vyrobený uměle člověkem, hlavně plast / plastové lahve/. Ten je nezničitelný v přírodě a musí se likvidovat ve speciálních spalovnách.

Nejnebezpečnějším odpadem jsou chemické látky, měly by být uzavřeny ve speciálních nádobách.

Přírodě škodí i škodlivé látky z kouřících komínů, výfuků aut. Někdy dochází k ekologickým katastrofám, např. na moři vyteče nafta z tankerů a zahubí mnoho živočichů, chemikálie z továren uniknou do ovzduší, do řek, proniknou do země a znečistí podzemní vody.

Po celém světě jsou organizace, které se starají o přírodu, zřizují se národní parky a rezervace, aby ohrožené druhy živočichů a rostlin nevyhynuly. Zřizují se botanické a zoologické zahrady.

Velmi nebezpečné jsou přírodní katastrofy – požáry, povodně.