- A
Český jazyk
Číslo podstatných jmen:
– UČ 158/1, 159/2, 3 – projít ústně
– PS 43/1, 45/4
Rod podstatných jmen:
– UČ 159/; 160/!Pamatujte si:; 161/4, 5 – projít ústně
– PS 44/2, 3
– PS 45/5, 6 – scan/foto těchto cvičení mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.
– Písanka str. 23, 24 – scan/foto těchto stran písanky mi prosím pošlete nejpozději do 22. 5.
– Písanka str. 25
– opakovat pamětné vyjmenování řady vyjmenovaných slov po B, procvičovat on-line např. zde https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-b
– opakovat pamětné vyjmenování řady vyjmenovaných slov po L, procvičovat on-line např. zde https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-l
– Čítanka str. 146 – 155 (jako dobrovolný úkol mi můžete poslat obrázek podle zadání ze str. 151/2)
– číst svou knihu
Matematika
– UČ (3. díl) str. 25, 26, 27, 28, 29 – projít ústně
– Početník str. 24 – 3. a 4. sloupeček
– Početník str. 13
– Početník str. 14 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 22. 5.
– Početník str. 16
– Početník str. 17 – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.
– dobrovolně pro šikovné počtáře:
1. V kině je 25 řad po 18 sedadlech. Kolik korun vybrala pokladní, když bylo vyprodáno? Vstupenky do 1. – 8. řady byly po 6 korunách, do 9. – 13. řady po 10 korunách, do 14. – 25. řady po 12 korunách. Můžeš počítat na kalkulačce.
- Myslím si číslo. Odečtu od něho 5 a výsledek vynásobím třemi. Vyjde mi výsledek 12. Které číslo jsem si myslela?
- Vašek a Filip chodí do jedné třídy. Při hodině TV se chlapci postavili do řady podle velikost. Za Vaškem stálo 8 chlapců. Jedním z nich byl Filip. Před Filipem stálo také 8 chlapců. Mezi Filipem a Vaškem stálo 5 chlapců. Kolik chlapců stálo celkem v řadě?
(Pokud se do této úlohy pustíš, pošli mi scan/foto svého řešení :).
Anglický jazyk
– UČ 50
Překlad:
Vysocí a nízcí, vysocí a nízcí, všichni jsou venku na ulici!
Tlustí a hubení, tlustí a hubení, všichni jsou venku na ulici!
Staří a mladí, staří a mladí, všichni jsou venku na ulici!
Všichni jsou venku na ranním slunci. Všichni jsou venku na ulici!
– píseň si můžete poslechnout zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_07/singalong_unit07song2?cc=cz&selLanguage=cs
– Zápis do sešitu English (ze zadní strany – slovníček)
tall – vysoký
short – nízký
fat – tlustý
thin – hubený
old – starý
young – mladý
– PS 65/2 (Řešení: 1. old, 2. tall, 3. fat, 4. short, 5. thin, 6. young)
– UČ 51
Překlad:
– On je chlapec. On je vysoký a on má hnědé vlasy.
– Chlapec… a on je vysoký, a on má hnědé vlasy.
– Ano.
– Já vím. Číslo 4.
– To je pravda – teď jsi na řadě!
– Zápis do sešitu English (zepředu)
he´s (he is) – on je
he´s got (he has got) – on má
she´s (she is) – ona je
she´s got (she has got) – ona má
Popsat podle UČ 51 postavičky v prvním řádku (chlapec/dívka, výška, barva vlasů):
- She´s a girl. She´s tall. She´s got blond hair.
- She´s a girl. She´s short. She´s got black hair.
- He´s a boy. He´s short. He´s got brown hair.
- He´s a boy. He´s tall. He´s got brown hair.
– PS 66/2 (Řešení: Number 1: He´s tall and fat. He´s got long black hair. Number 2: She´s short and thin. She´s got short blond hair.)
– UČ 52
Překlad:
- Dívka na tomto obrázku má malou černou opičku.
2. Toto je obrázek dívky a jejího poníka. Dívka se jmenuje Emily.
3. Dívka na tomto obrázku je dcera umělce (malíře).
4. Tato dívka se jmenuje Julie a je jí devět let.
Poslech: podle popisu poznat, o kterém obrázku se mluví (řešení: obr. 2, obr. 1, obr. 4, obr. 3)
– PS 67
Řešení: By (doplň své jméno) – Od …
This is a picture of a boy and his pet. – To je obrázek chlapce a jeho mazlíčka.
The boy is called Greg. He´s got – Chlapec se jmenuje Greg. On má
short black hair and glasses. – krátké černé vlasy a brýle.
The dog is white and brown. Pes je bílý a hnědý.
(Toto není jediné správné řešení, je jich možných více.)
– UČ 53 Překlad:
Ahoj zase!
Toto je obrázek mě a mých kamarádů,
Dana a Archieho. Dan je vysoký. On má černé
vlasy a on má modré oči. Archie je
malý. On má blonďaté vlasy a on má
brýle. Vidíš Archieho? Je srandovní!
A co tvoji přátelé?
Pošli mi brzy email!
Greg
Kdo je Dan? Kdo je Archie?
– PS 68 – nakresli své dva kamarády/kamarádky a napiš o nich Gregovi email – scan/foto této strany mi prosím pošlete nejpozději do 29. 5.
Člověk a jeho svět
– Chráníme přírodu – strana 60 – Kalendář kamaráda přírody – prohlédnout, přečíst a napsat do sešitu: Co můžeš udělat ty pro přírodu.
Přečíst a prohlédnout v učebnici stranu 61 a 62 – Odpad
Zápis do sešitu:
Chráníme přírodu
Co je odpad?
Odpad pochází z živé i neživé přírody a může se někdy navrátit zpět. Působení povětrnostních podmínek se časem rozpadne a obohatí půdu o živiny. Některé odpady mohou sloužit jako suroviny pro další výrobu – úlomky skla, kovu, papír / druhotně používaný papír je recyklovaný/.
Důležité je proto odpad třídit a odkládat do určených kontejnerů.
Škodlivý odpad je vyrobený uměle člověkem, hlavně plast / plastové lahve/. Ten je nezničitelný v přírodě a musí se likvidovat ve speciálních spalovnách.
Nejnebezpečnějším odpadem jsou chemické látky, měly by být uzavřeny ve speciálních nádobách.
Přírodě škodí i škodlivé látky z kouřících komínů, výfuků aut. Někdy dochází k ekologickým katastrofám, např. na moři vyteče nafta z tankerů a zahubí mnoho živočichů, chemikálie z továren uniknou do ovzduší, do řek, proniknou do země a znečistí podzemní vody.
Po celém světě jsou organizace, které se starají o přírodu, zřizují se národní parky a rezervace, aby ohrožené druhy živočichů a rostlin nevyhynuly. Zřizují se botanické a zoologické zahrady.
Velmi nebezpečné jsou přírodní katastrofy – požáry, povodně.