Ve 2. A jsme využili krásného úterního počasí a přesunuli jsme výuku ven do přírody. Tentokrát na žáky čekala netradiční smyslová aktivita – poznáváme přírodu hmatem. Děti pracovaly ve dvojicích a procházely očíslovanou cestu s deseti stanovišti. Na každém stanovišti na ně čekal jiný úkol – vnímání kůry stromů, trávy, kamenů, listí, kaštanů a dalších přírodnin. Při plnění úkolů měly děti zavázané oči a musely se spoléhat pouze na svůj hmat a kamaráda. Po absolvování všech stanovišť následovalo společné shrnutí prožitků. Děti sdílely své pocity, dojmy a vjemy, hodnotily, co pro ně bylo snadné a co naopak náročné. Nechyběla vzájemná pomoc, ohleduplnost, spolupráce ani sebereflexe, která již proběhla ve třídě. Tato aktivita byla nejen příležitostí k poznávání přírody jiným způsobem, ale také krásným příkladem soudržnosti a týmového ducha, který v naší třídě panuje.
Mgr. Martina Bačíková, tř. učitelka 2. A, Mgr. Diana Kalyn, AP 2. A











